FÅ HÖST FINA LÄPPAR

på vintern/hösten blir jag alltid väldigt lätt torr om mina läppar, jag är nästan säker på att jag
inte är den enda så jag ellen vahlström hade tänk att ge er två tips för att få dom mjukaste,
lenasteoch kyss vänligaste läpparna i stan! ;)
jag menar, vem tackar nej till det liksom?!

tips 1: LÄPPGLANS/ PEELING

Det enda du behöver är olivolja och socker.


Ta ett tomt läppglansrör eller en liten burk eller något av liknande och skapa en blandning av 80socker och 20olivolja och blanda väl. Blandningen ska ha en pastaliknande konsistens,inte för flytande men inte alltför torr heller. Blandningen håller ganska så länge, så det är bara förvara den i badrummet med bland dina andra skönhetsprodukter sedan när den är klar.

För att sedan uppnå bästa effekt bör du innan du somnarborsta dina läppar med din tandborste i ca. 30 sekunder. Tänk dock på att inte gnugga inte för hårt, du vill ju inte att dina läpparska bli ännu torrare och förstörda. Det du gör är nämligen att du skrubbar bort döda hudceller.Men för att få bort allt så kan det ta allt ifrån en dag till en veckamen gnugga inte dina läppar torra för att försöka skynda på processen då är det bara du som förlorar på det i slut ändan. När du i varje fall sedan har borstat dina läppar, tillämpa blandningen på med fingret eller ifrån den tomma läppglans tubenVar då noga med att inte få den på huden då olivolja kan göra huden fet och göra så att du får finnar. Sov sedan med läppglanset så kommer du förhoppningsvis att vakna upp med mjukare läppar dagen efter. Upprepa sedan denna processdagligen.

När dina läppar sedan är så mjuka som du vill att de ska vara kan du börja använda vanligt läppglans igen men efter ett tag bör du upprepa olivolja och borsta processen.

jag hat själv prövat det och jag lovar, dom blir mjukare!

detta tips kommer från hannalicious.devote.se


tips 2: LÄPP PEELING


detta har jag ej prövat mig av själv men det funkar nog minst lika bra det här med!
de enda du behöver är

1. Brunt socker (ps. det går säkert lika bra med vanligt)


2. Honung.

3. Olivolja.

Rör sedan ihop allt ordentligt till en röra och lägg det i en burk till exempel. 

Ta lika mycket honung som olivolja och sedan lite lite mer brunsocker 
än det andra ingredienserna. Användningen av detta läppglans är den samma 
som det första tipset så byt endast läppglanset i texten om ni fattar ;)

detta tips kommer från google och MIG SJÄLV

 GOOD LUCK OCH HOPPAS DET FUNKAR! :D
skriv gärna en kommentar här nere om det funkar bra och om du kommer testa 
detta!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0